Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Operační program vzdělávání
pro konkurenceschopnost
1. 7. 2011 - 30. 6. 2014

Testové otázky

  1. Z hlediska načasování je možné obranu provést:
    • Protiútokem (obrana během útoku) nebo následným útokem (obrana po útoku).
    • Útokem (před útokem) a následným útokem (obrana po útoku).
    • Útokem (před útokem), protiútokem (obrana během útoku) a následným útokem (obrana po útoku).

     

  2. Z kolika částí je složen konflikt?
    • 5
    • 2
    • 3

     

  3. Z hlediska nutné obrany je možné aplikovat sebeobranou techniku v případě že:
    • Útok útočníka je putativní (domnělý).
    • Útok útočníka přímo hrozící nebo trvá.
    • Útok útočníka skončil.

     

  4. V případě rozvoje silových schopností pro sebeobranu provádíme trénink:
    • Statický se zaměřením na jednotlivé svalové partie.
    • Izolovaný s důkladným zaměřením na jednu svalovou partii.
    • Funkční se zaměřením na všechny svalové partie.

     

  5. Do prekonflikní části cyklu konfliktu patří:
    • Vzdělávání, iniciace a eskalace.
    • Stabilizace, normalizace a evaluace.
    • Vzdělávání, evaluace a stabilizace.

     

  6. Za jakých podmínek je možné použít zbraň:
    • Za podmínek nutné obrany a krajní nouze.
    • Za podmínek jenom nutné obrny.
    • Za podmínek jenom krajní nouze.

     

  7. Z kolika stupňů se skládá Cooperova stupnice připravenosti:
    • 10
    • 6
    • 5

     

  8. Jaké jsou základní faktory střetnutí:
    • Sociální, psychologické a technické.
    • Terénní, osobnostní, kondiční a taktické.
    • Psychologické, taktické, technické a kondiční.

     

  9. Po sportovní aktivitě provádíme strečink:
    • Dynamický
    • Statický
    • Švihový

     

  10. Jestliže dojde k útoku útočníka s cílem ublížení na zdraví, obránce požije obranu:
    • Smrtící.
    • Přiměřenou k útoku.
    • Verbální obranu.

     

  11. Jaké vzdálenosti v sebeobraně rozlišujeme:
    • Dlouhou, střední, krátkou a kontaktní.
    • Dlouhou a krátkou.
    • Dlouhou a kontaktní.

     

  12. Podle jakých cílových skupin je sebeobrana dělena:
    • Na muže, ženy a děti.
    • Na osobní a profesní.
    • Na policejní a vojenskou.

     

  13. Mezi metodotvorné činitele patří:
    • Počet opakování, rychlost provedení a délka odpočinku.
    • Velikost odporu, počet opakování, rychlost provedení, délka a charakter odpočinku.
    • Velikost odporu, počet opakování, délka a charakter odpočinku.

     

  14. Mezi nejdůležitější právní aspekty sebeobrany patří:
    • Nutná obrana, krajní nouze a oprávněné použití zbraně.
    • Svolení poškozeného, přípustné riziko a nutná obrana.
    • Oprávněné použití zbraně, přípustné riziko, krajní nouze.

     

  15. Při rozvoji vytrvalostních schopností pro sebeobranu je trénink zaměřen na:
    • Kombinovanou vytrvalost.
    • Dlouhodobou vytrvalost.
    • Krátkodobou vytrvalost.

     

  16. Technické prostředky v sebeobraně dělíme na:
    • Střehy, postoje, kopy a údery.
    • Beze zbraně a se zbraní.
    • Smrtící a nesmrtící.

     

 

 

 
| Nahoru, Vstoupit na úvodní stránku
| © Code : Jiří Krejčí & Petr Zaoral, Design: V. Kotarová
| Počítadlo návštěv: 144552 návštěvníků od 13. 8. 2011